2011
impression
sur papier

_______________________________

affiches


Ce travail tourne autour de l'identité visuelle d'une marque inventée d'équipement équestre, qui vendrait aussi bien des connaissance sur ce sport que des vêtements et des accessoires. aDADA est une marque d’équipements sportifs d’équitation qui propose des vêtements, accessoires et produits dérivés dans un style qui diffère de l’ambiance guindée et comptétitive habituellement associée à ce sport.

La notion de rythme sera un autre élément important de cette charte, car il s’agit d’un facteur inséparable de la pratique de l’équitation, qu’on retrouve dans les différentes phases des allures, dans les positions prises par le cavalier pour sentir et diriger sa monture, selon la discipline.

2011
print on paper

-------------------------------

posters


This work turns around the visual identity of an invented brand of horse-riding equipement, that would as well sell knowledge about the sport as clothes and accessories. aDADA is a horse-riding equipements brand which offers clothes, accessories and by-products in a style which differs from the stiff and comptétitive atmosphere usually associated with this sport.

On the opposite, a pastoral atmosphere bring a sense of peace and lightness, that agrees more with the sense of freedom brought by the discipline. The notion of rhythm is an important element of this charter, because it is about an inseparable factor of the practice of horse-riding, that is found in the various phases of an horse gait, in the positions taken by the riderto feel and manage his mount, according to the discipline.